Gå-i-solen-och-äta-glass-låtar....??

Hade skrivit ett ganska långt inlägg om gå-i-solen-och-äta-glass-låtar, men av nån anledning så går det inte att lägga in klipp från youtube nu.. så ah, ni får nöja er med en lista ist :P största anledningen till att jag tänkte dela med mej av just de låtarna och varför jag kallar dom för det har faktiskt en anledning ;) *känner hur jag överanvänder ordet "anledning" nu...* tar det först, så får ni se låtarna sen :P för 6 år sen var det med en kille i ESC (EurovisionSongContest för er som inte har koll...) från Danmark som hette Jakob Sveistrup, nån som minns honom? jag tyckte hans låt var kanon och hur mysig som helst, och jag minns när en radioprogramledare skulle presentera låten.. då använde han sig av uttrycket "gå-i-solen-och-äta-glass-låt", och sen dess har jag använt det till låtar som passar in... typ somriga låtar som man bara myser till x) haha, luddigt, därför ska ni får nåra exempel ist!

* Jakob Sveistrup  - Talking to you
* Ricky Martin - The best thing about me is you
* Jack McManus - Bang on this piano
* Owl City - Fireflies
* Train - Hey soul sister
* Erik Segerstedt - I can't say I'm sorry
* Joshua Radin - I'd rather be with you
* Jon Lilygreen and The Islanders - Life looks better in spring
* Tom Dice - Me and my guitar

Yeees nu har ni fått nåra av mina gå-i-solen-och-äta-glass-låtar :) Har du nån sån låt? just curious ;)

PeaceOut


Kommentarer
Postat av: Li

sv: han ero finast :'). kommer träffa honom i morgon igen hihi <3.



aha okey, bra att det löste sig (: <3

2011-01-31 @ 21:18:09
URL: http://lislife.blogg.se/
Postat av: Linda-Marie

Jag minns honom så klart! Nörd som jag är xD Och fattar vad du menar, det är typ akustiska, somriga låtar :)<3

2011-02-01 @ 15:42:03
URL: http://lindamariie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Smart?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0