Kalmar-Norrköping 16-21/7

Tänkte sätta mej ner och ta tag i bloggningen nu :) Börjar med semestern tillsammans med familjen. Vi hade snackat om fler olika ställen och så om vart vi skulle åka, från början var utlandssemester högst på listan, men när vi inte hittade nått vi gillade började vi titta i närheten istället ;) först kollade vi Danmark, men det fanns inget intressant, så då kollade vi bara Sverige.. först snackade vi om att typ synka så att jag kunde se RixFM Festival i Karlstad, men det lockade typ ingen annan än mej :$ så då la jag av helt, och lät resten bestämma själva, det skulle lix bli bäst så :P Så de bestämde att vi skulle utgå från Kalmar ooch ta en sväng över till Öland å så, och sen skulle vi åka vidare upp till Norrköping och hitta på nått där, och sen skulle vi avsluta med att hälsa på famor (som bor en bit utanför Skara typ), och visst, det lät helt okej :D
Fredagen den 16 juli åkte vi iväg ner mot Halmstad, för att sen köra rakt över Sverige :) stannade till i Glasriket för att titta på lite glaskonst :) Sen fortsatte vi resan mot Kalmar, och väl framme checkade vi in på hotellet ;) sen åkte ner till Kalmar slott och tittade en stund :) sen fortsatte vi ner till centrum för att äta lite mat. Det var en hel del folk där, och så ser jag någon som jag tycker är sjukt lik Danny... Jag tänkte tyst för mej själv "Haha, fyfan vad lik han var Danny..!" samtidigt som jag vände mej om för att titta lite noggrannare... det nästa mamma, pappa & min syster hörde var, enligt mamma, mej med pipande röst "Det var Danny!!! :D" *töntigt, I know, men jag hade inte träffat honom sen den 9 september...* men vi hade redan kört förbi honom, så jag tänkte att det var kört... men inte fan var det det! :D vi fortsatte köra runt för att hitta en parkering, och precis när pappa hittar en parkering ser jag Danny igen, så jag går ur bilen och börjar gå efter honom ;) kände mej som värsta stalkern, men jag vet att jag hade ångrat mej om jag inte ens hade försökt.. :P jag såg att han svängde in på åhléns, så det gjorde jag med ;P jag stannade precis innanför dörren, eftersom jag ser honom.. *jag känner själv hur jävla lökigt det här låter, men det var underbart!!* han var påväg ut från en av gångarna när han ser mej.. och han lyser upp som en sol och ger mej ett såntdär "heeeeeeeej! :)" som bara han kan göra :D HAN kommer fram till mej och ger mej världens kram, sen frågar jag om jag kan få en bild, och självklart fick jag det ;) sen så står vi och snackar om allt och inget i några minuter, och så kommer det fram en annan tjej som oxå vill ha ett kort med honom, och visst, hon får ett kort, men sen vänder han sig till mej igen och fortsätter prata! :') gosh, va fin han är! <3 sen säger jag till honom att jag måste gå.. jag tyckte det började kännas fel att stå där och ta upp hans semester, så jag fick en kram och sa till honom att vi skulle ses i Halmstad (det blev ju en gång innan dess oxå...) å det tyckte han va grymt! :P aja, han var iaf där med sin svärfar, haha, å Danny tyckte det nog var lite pinsamt när hans mobil ringde *han hade If only you som ringsignal..* så han sa typ "Han gillar typ den.. ;)" haha, jag ska sluta snacka om Danny nu, och berätta om resten av semestern :P
På kvällen hittade vi en italiensk restaurang där det var helt okej mat :) Sen åkte vi tillbaka till hotellet, och jag kunde fortfarande inte släppa att jag hade sett Danny helt random i Kalmar... det är ju sånt som bara händer andra! ;) Vi gick och la oss, och jag sov typ 3-4 timmar första natten... :( syrran gnisslar tänder så jag trodde hennes tänder skulle gå sönder...  plus att det regnade & åskade så mycket att jag nästan trodde taket skulle rasa in.. :(
Dagen efter åkte vi till Öland och tittade på Borgholm slott och Soliden :) fotade en hel del på Soliden, men det är inte så roligare bilder kanske, så ni får bara se nån enstaka :P Sen åkte vi vidare till Borgholm för en shoppingtur, och när vi ser att himlen börjar bli igenmulen igen så börjar vi gå tillbaka till bilen, och strax innan vi var framme så öppnade sig himlen :) så det var bara att åka tillbaka till hotellet, och vänta på att det skulle bli bättre väder :P sen åkte vi iväg till ytterligare en italiensk restaurang, denna gången en som Alfonso (känd från "Färjan") om ni vet vem jag menar :P haha, han var alltid så snabb då, och jag trodde nästan att han gjorde sig till, men fyfan va han sprang runt med allt! xD
Dagen efter åkte vi över till Öland igen, denna gången för att åka till Långe Erik, och Böda strand :) å jag HATAR kossor! :O tänkte bara skriva det, för hela familjen mobbade mej om det hela tiden... Vid Böda höll de på att spela in en TV-serie om campare *sänds på Kanal 5 i höst..* ;) syster och pappa badade, men det lockade inte mej alls xD haha, så jag låg på standen och solade ist :P mysmys! Sen började vi tröttna, så vi drog tillbaka till Kalmar för att fixa mat :) Hittade ett ställe som hette Stekhuset eller nått sånt, och shit pommes frites va god mat de hade! :D jag och mamma hade värsta dramat som utspelades bakom oss oxå :) haha, det är underbart att tjuvlyssna ibland asså! xD sen var det att åka hem till hotellet och sova igen :)
Sen på måndagen gick vi upp som vanligt och satte oss i bilen för att åka vidare till Norrköping. Först skulle vi bara hitta ett apotek eftersom jag fick värsta eksemen under semestern :( FYFAN säger jag bara om det, men vi hittade ett apotek där det jobbade en tjej som hittade en jättebra creme, så nu är eksemsen nästan borta! :D Men tillbaka till resan igen... Vi hade tänkt stanna till i Västervik för att fika, och vi kom till en avfart som hette typ Västervik sjukhus eller nått sånt, men vi trodde att det fanns ytterligare en, men det gjorde det inte xD haha, så vi fortsatte vidare ist :P hittade ett jättemysigt stopp på vägen, som jag tyvärr har glömt av vad det hette, men det var jättefint beläget precis vid en sjö :) sen fortsatte vi vidare till Norrköping, och när vi kom fram letade vi upp ett ställe att äta på, och hittade ett jättefint ställe som hette 4 Kök :D om ni är i Norrköping, tveka inte på att äta där om ni är i Norrköping ;) sen la vi oss, efter att vi hade bestämt att åka till Kolmården dagen efter :)
Gick upp som vanligt och åkte iväg till Kolmården :) väl där var det gigantisk kö, men efter att vi hade genomlidit den, så kom vi äntligen in :) Orkar inte berätta så mycket om det, men vi fick se alla djuren utom järven.. :) och när vi skulle kolla på delfinshowen så var det så otroligt mycket folk :O vi fick ställa oss i kön nästan 1 timme innan det började, men det var det värt :) jättehäftigt var det! :D Sen stängde de nästan direkt efter vi var där, så vi fick skynda oss igenom det sista, men jag fick ändå se vargarna och ett lodjur :D Sen åkte vi tillbaka till hotellet *som var så otroligt mycket bättre än hotellet i Kalmar!* och bestämde att vi skulle gå och äta på Max innan vi gick och la oss :P I ♥ Max!
Sen på morgonen efter gick vi upp som vanligt *känner att jag upprepar vissa meningar vääääldigt mycket xD* och skulle åka till Cloetta för att köpa choklad innan vi började åka hem :) eller hem och hem.. vi åkte hem till farmor för lite mat.. där var det även lite mer släkt, trevligt! :D Efter ett tag åkte vi hem, och sen väl hemma drog vi först hem till moster och hämtade posten :D hade fått ett paket av Ninath, jättekul! :D sen åkte vi ut till Onsala för att hämta hem hundarna :) sen stupade jag i säng ;)
Avslutar med bilder från de olika ställena vi har varit på :P


Glasriket

Sötaste grodan ever!

Glasriket

Tänk om jag inte hade tagit den här bilden... :O (L)

..då hade jag troligtvis inte träffat världens underbaraste kille...

...Danny! <3 Han är bäst, om någon hade lyckats missa det... ;) 

Ölandsbron

Borgholm slott

Inne på Soliden, vet inte om det syns, men det står "Förbjudet att beträda gräsmattan".. HAHA! Hur fan ska man då spela krocket?! xD

Soliden

Min favoritbild från Soliden :) enda blombilden jag visar (a) tog typ 50 x)

Långe Erik, längst norrut på Öland

Ytterligare en bild på Långe Erik

Kolmården

Trädet var 41 meter långt och 215 år gammalt! :O

Präriehund, dom var så SÖTA! :D

JAG FICK SE MIN TIGER PÅ NÄRA HÅLL! <3

Tiger <3

Delfinshow

Delfinshow

Delfinshow

Delfinshow

Jag är verkliegn imponerad om du har orkat läsa allt! Det hade jag själv knappt orkat... :P
Nu laddar jag förfullt inför imån (RixFM Festival i Halmstad), så får ni mer uppdatering nästa vecka :D

PeaceOut

Kommentarer
Postat av: tigern

vadå DIN tiger?

2010-08-03 @ 19:23:26
Postat av: Annelie

svar till "tigern"...

Jag har alltid älskat tigrar å aldrig fått se en på SÅ nära håll... så jag fick sen "min" tiger...

2010-08-03 @ 20:12:47
URL: http://schitzophreenia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Smart?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0