Eftersom Danny vet..

.. så kanske ni kan få veta lite mer oxå?
Om det är någon som har missat så ska jag ju göra en käkoperation den 15 december. Jag kommer läggas in den 14, och är inlagd till den 17 eller 18, beroende på hur allt utveckar sig. Operationsdagen nu då... om jag ska vara helt ärlig så vet inte jag exakt hur det ska gå till, för jag kunde inte ta till mej det när jag fick veta... men ni ska få veta det jag har snappat upp :) jag kommer bli sövd 8 på morgonen, och jag kommer vara svinrädd, eftersom jag hatar sprutor.. men när jag väl sover så ska de först operera ut visdomständerna i överkäken, eftersom de i underkäken redan är borta (Y) sen ska de kapa överkäken längst upp.. de ska alltså "ta loss" hela överkäken, så att den bara hänger i skinnet (om jag har fattat rätt..) och sen bakom hörntänderna ska de troligtvis "klyva" käken, om det finns tillräckligt mycket plats... sen ska de försöka "flytta upp" den främre delen så långt det går, förhoppningsvis 7 mm.. och sen vrida upp den bakre så mycket det går.. Jag har inte riktigt förstått hur/om de ska göra något med underkäken, men jag tror att musklerna som håller ihop käkarna kommer att "dra upp" underkäken det som behövs, så förhoppningsvis kommer de inte göra nått med den (:

Jag vet att det låter äckligt, det finns alltså en anledning för mej att må sådär över det, right? ;) jag hoppas även att du har förstått lite mer om hur det kommer gå till? Annars, var inte rädd för att fråga, jag kan försöka förklara på ett annat sätt ;)

Bara 9 dagar kvar...

PeaceOut

Kommentarer
Postat av: Linda-Marie

Verkar läskigt, men jag ska hålla dig i handen i tankarna <33

2010-12-06 @ 21:06:25
URL: http://lindamariie.blogg.se/
Postat av: Anonym

ååh :( men det kommer gå bra Annelie!

prata med mig om du vill . <3

2010-12-07 @ 15:52:19
URL: http://lizziesaucedo.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag finns här om du vill prata annelie <3

2010-12-08 @ 22:08:10
URL: http://lislife.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas att din operation går bra! =)

2010-12-09 @ 19:25:20
URL: http://ekaarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Smart?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0