Halmstad 100801

Bästa dagen på LÄÄÄÄÄÄNGE! Fyfan vilket tryck det var, och fyfan va kul vi hade! :)
Jag åkte hemifrån vid halv 9 i pissregn och tog tåget från gbg central 9.27 :P Marika kom på tåget i Varberg, å så var vi framme i Halmstad vid halv 11 :) vi gick till scenen och träffade Felicia & Bella, och de hade vart så snälla och passat platser till oss (L) :D i Halmstad var det hyfsat fint väder, och det höll i sig HELA dagen, det blev tom bättre och bättre ju längre dagen gick :D vid 11 kom malmömaffian, å shit vilket liv det blev då x) skånskan invaderade Halmstad x) innan hade det ju bara vart göteborgare och halläningar typ, men resten av dagen var det splittrade dialekter :D I ♥ dialekter!
Fram till två hände det i stort sett inget.. bara en lite kul incident, som inte kommer upp här ;) vid två gick vi (jag felicia & bella) bort till Lilla Scenen där Broken Door skulle ha live-uppträdande och signering :) på vägen dit mötte vi Lydia oxå :) En människa jag aldrig träffat innan, men hon var jättetrevlig :) senare kom vi även fram till att hon läser min blogg! xD Blev helt chockad över det Lydia! ;) När vi gick tillbaka från Lilla Scenen till Stora scenen så fick vi höra att det var nåra som hade tagit våra platser... inte okej! :O men de flyttade iaf liiite på sig, så vi fick tillbaka lite av våra platser :P sen helt utan förvarning stog Danny på scenen :O jättekul! :D sen när de hade soundcheckat klart "gick" ALLA som stog framför scenen bakom scenen för att få prata en stund med dem, men för oss gick väl det sådär xD så vi gick tillbaka framför scenen, och då stog Martin på scenen :D verkligen "long time, no see!" på honom *to those of you who don't know... I've been a huge Martin-fan back in the days :P* så det var riktigt kul att få se honom live igen :D sen fortsatte några andra artister att soundchecka, och sen var det bara att vänta på att klockan skulle bli 5, när det skulle köra igång :) ju längre tiden gick ju mer folk kom det framför scenen, och även våra platser minskade.. till sist hade vi en sån liten plats så att man knappt kunde vända sig om.. x)
Nån minut efter 5 körde det äntligen igång! :D fast tyvärr så tyckte min puls att det var dags att spela mej ytterligare ett spratt :( så när Ramsells hade spelat i några minuter kände jag att pulsen började rusa, och jag hoppades av hela mitt hjärta att det skulle lägga av, men det gjorde det inte... (först vi 10 i bilen påväg hem fick jag lite lugnare puls...) men jag tänkte fan inte lämna min plats längst fram, så jag visade inte det för någon, men fyfan va dåligt jag mådde när det var en sämre artist... då hade jag ju lixom tid att tänka på hur jag mådde, och då blev det bara värre.. :( men jag kunde iaf stå kvar hela tiden, och det var huvudsaken :D
När Ramsells hade spelat i 40 minuter eller nått så kom alla andra artister i en rad ;) REbound, Linda & Velvet, Love Generation, Apollo Drive, Broken Door, Anna Bergendahl, Donkeyboy, Martin Stenmarck och sist men absolut inte minst, E.M.D.! (L) Allsången under Martins framträdande var magisk! Hittar tyvärr inget klipp på youtube, så ni får bara tro mej (a) När E.M.D. kom ut blev det totalt kaos! xD Maria bad om hjälp att ropa ut dom så tillsammans med henne skrek publiken "E! M! D!" och jublet när de väl steg på hade inga gränser :) har hittat en vänlig själ som har filmat allt och lagt upp på youtube, så det bjussar jag på ;)


När de var klara gick vi bakom scenen för att vänta på dem, och vänta, det fick vi verkligen göra xD Marika gick iväg till hotellet istället, men jag, Felicia & Bella stannade kvar och väntade.. under tiden kommer Broken Door ut och sätter sig i en bil, så vi knackar på rutan & vinkar, å shit va de log stort och vinkade tillbaka! :D
Sen när väl E.M.D. kom så gick allt så otroligt snabbt... de kom ut, och gick in i bilen direkt "/ men jag vinkade åt Erik (som satt närmast mej) å han vinkade tillbaka :P Sen gick jag till min familj och så åkte vi hem... sadly så hade jag inte tid att stanna kvar, men jag fick höra efteråt att resten hade träffat dem vid hotellet, men i Götet, då fan, då smäller det :D
Tror det var allt jag hade att berätta, I admire you if you've read it all! :) men här kommer iaf lite bilder för att sammanfatta dagen bättre, eftre som en bild säger mer än 1000 ord :P

Bilder (och som vanligt är det copyright på bilderna.. don't even dare to take them without asking!)

Bella, Felicia & jag med våra nya homies, Broken Door :)


Introtävling :P and yes, I won ;)


Soundcheck <3


Lydia & jag :) kul att träffa en människa utan att veta vem det är, och sen få reda på att hon läser min blogg..! :O TACK! <3


Maria Lindberg & Christian Hedlund, konfrencierer för kvällen :D


Ramsells


REbound..
haha, tyckte vi var galna för E.M.D., men tjejerna bakom var galna i REbound... xD



Rabih


Eddie


Rabih nere hos publiken :P ENDA artisterna som var nere & hälsade på...


Linda & Velvet


Love Generation


Apollo Drive


Pier, Broken Door


Kändisbesök i "publiken"


Tobias, Broken Door


Anna Bergendahl


Donkeyboy


Martin Stenmarck


Martin Stenmarck


Martin Stenmarck


Martin Stenmarck - vilken allsång det blev! :D <3


E.D.! <3


Danny <3


D.M.E. <3


Danny & Matte valsade runt lite :') <3


ALLSÅNG! :D <3


Matte <3


"But I can't go around, pretending life is fine - no, no.." finaste älskar att dansa! <3


E.M.D. <3


Haha, Danny pikade Sara liite :') såg sen att hon hade skrivit det på E.M.D.'s fb, så jag skrev där att jag hade bild på det, varpå Danny skriver "Lägg upp här med! Måste se igen" ;) HAHA! xD


And there they go.. :( fick iaf en vink av Erik :') <3

Götet, here we go! :D

PeaceOut

Kommentarer
Postat av: Malin

Min älskade Erik

2010-08-09 @ 19:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Smart?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0