Rix FM Festival Göteborg 21 augusti 2011

Var inne i Göteborg strax innan halv 9, väl där mötte jag upp Marika och Emmy och vi traskade bort mot scenen. och jag fattar fortfarande inte hur göteborg tänker.. seriöst, det är andra året i rad som de har "stängt av" framför scenen.. visst, iår var det bara hälften som var avstängt, men ändå.. det skapar bara massa onödigt kaos.. :/
Anyway tiden rullar på, Lina, Tove, Emelie, och senare även Julia kommer till oss och ah, väntan var inte jättedryg ^^ haha, gick bort med Emmy till upplevelsebyn för att försöka vinna en tröja - cuz you gotta have one ;D haha, tar första på Christian Walz låt Like Suicide, och jag var den enda som var snabb på den typ.. haha love that song! :D och sen fixade jag en tröja till Emmy senare på Linda Pritchards Alive :) kastade även lite boll och vann Ballerina Kladdkaka (L) haha, sen gick vi tillbaka till scenen, satte och och väntade, och ah.. tiden rullade på :P hälsade på Erica & Felicia, käkade och kollade soundcheck typ :D hade galet kul åt Stefan (sångaren i Ramsells) som blev jagad av en geting på scenen.. HAHA, trodde jag skulle dö asså xD
Sen slog klockan 16.00 och det skulle dra igång :) Ramsells först ut som vanligt - och till skillnad mot typ alla andra tycker jag dom är bra.. :S haha, aja.. dom kör bra låtar och är bra sångare iaf :) först ut av artisterna var Ulrik Munther, Kungsbackasonen ^^ haha, jag har aldrig gillat honom, men jag har aldrig heller tyckt illa om honom.. han kan sjunga, men låtarna är ganska silly.. men det var mycket jubel åt honom iaf - alla småtjejer är ju störtkära i honom... haha! Sen kom Love Generation och dansade och sjöng.. inte speciellt bra, men ändå inte kasst (Y) och jag tycker Cornelia är så galet snygg HA! ;) grym pappa har hon oxå :)
Sen kom Ola och Sofia (Lustig och Wistam... programledare) upp på scenen och skulle köra den magiska kungastolen (??) haha, och tog upp fyra killar från publiken.. alla var typ stunned över att det funkade, men hallå, har ni inte sett det innan eller..?! xD haha, det hade jag iaf ^^ sen kom Nicke Borg och sjöng några låtar.. trodde helt ärligt jag skulle skita på mig när de körde "fyrverkerierna" HAHA, så otroligt oförberedd på det xD aja, sen kom älskade Broken Door, fyfan va jag tycker om dom två! :'D så otroligt bra musik, och jag älskar ögonkontaken all way through uppträdandet! :) lite fler som kan deras låtar iår jämfört med förra året.. :P och ett Rix FM Festival är inget utan dem..! Sen kom Andreas Johnson, och vad ska jag säga.. har aldrig tyckt speciellt mycket om honom, men Glorious är sån gåshud på! :D alltid älskat den låten :)
Efter Andreas var det dags för Erik Segersteeedt! Haha, och jaa.. jag hade fått höra innan att Matte skulle komma med honom - han började sjunga I don't wanna be, fortsatte med I can't say I'm sorry och Break the silence, men ingen Matte dök upp.. blev lite halvt confused där, men Erik är bra han med :) Sen kom dagens andra Erik upp på scenen, Erik Hassle! Standing where you left me - låten som jag ÄLSKADE förra året - jag har knappt lyssnat på den iår, men shit vilken känsla att höra honom sjunga den iår med :') alla skriker verkligen med "Standing where you left me, man you really hit me hard! OhMyGod! I'm standing where you left me" haha, jaa - I like it :)
Och för att höja nivån ytterligare så var det dags för Chris fuckin Medina!!! jublet som steg när han gick på scenen går inte att jämföra med något, och allsången i What are words var helt magisk! :') tror han uppskattade det :) sen kom en Danny ut på scenen som sista artist, och fyfan va stolt man blir över honom! verkligen alla dansade, sjöng och partade på som fan när han var på scenen, jaa - bättre avslut kunde sommaren inte få lixom! :D sen efter Tonight, In your eyes och In the club går han bakom scenen, och all of a sudden börjar han snacka med Erik om att göra "något från back in the days - typ EMD" och alla började typ skrika.. ^^ haha, så dom kommer ut på scenen och några sekunder senare kommer även en efterlängtad Mattias!! :'D fyfan va crazy alla blev!! haha! jag trodde att de max skulle köra Baby goodbye eller så, men de drar igång med Jennie, fortsätter med Alone och avslutar med Baby goodbye - det blev alltså tre extralåtar! :D haha galet vad jag hade saknat att se de tre på scenen tillsammans..! visst, det går inte att jämföra med Danny solo på scenen, men det är något speciellt som inte går att sätta fingret på.. :D hihi
Sen gick de av scenen och vi började vänta på en Danny som skulle komma ut och signera :) och efter några minuter kommer han äntligen ut :) och han började typ nånstans i mitten, så vi behövde inte vänta speciellt länge :) han kommer, signerar till allaaa och kramas, och sen komemr han till mig - och jag ville inte ha nån autograf och han såg nästan chockad ut ^^ haha, men det blir puss&kram med honom, och sen gick han vidare.. :') asså det är galet hur en person som han kan betyda så mycket.. all those little things that means so much to me! crazy! haha, men sen kommer det massa andra som börjar gapa och skrika på att han skulle komma, och jag kunde inte hålla mig så jag ba "men seriöst, han kommer inte komma snabbare bara för att ni gapar..! han kommer, jag lovar!" och dom höll tyst ^^ haha, jag är fan stolt över mig själv :D och ja, efter ett tag kom han ju igen, och jag ville ha en bild, men det kändes lite som att han kände "nä, asså du har ju hur många som helst.." men ah, jag  fick en bild - och när jag skulle ta på Danny och Emmy så är det nån jävel som sträcker fram armen mellan oss, så hon får ingen bild :( sen drog Danny, och vi drog bakom scenen ;) sa hejdå till Lina och Julia efter ett tag, och när Danny hade åkt iväg drog vi till det vi trodde var hotellet - but no, it wasn't.. så efter ett tag srog vi bort till det hotellet de bodde på förra året, och där bodde de iår med.. ^^  en Medina kom efter ett tag och tog kort med några, men jag och Emmy satt kvar - ångrar det väl kanske lite idag, but what the hell, jag har sett honom iaf! han drog vidare till en resturang, och kom tillbaka en halvtimme senare eller nått.. Chris: "Hey again!" någon: "heyhey.. I don't smoke!! *slänger iväg ciggen*" roligaste på hela kvällen typ xD aja, några småkillar fick ner Danny för att skriva autografer till dem, och när han hade gjort det tittade han på oss och gick in igen.. mig gjorde det inget.. ^^ haha, en liten stund senare drog vi till centralen och jag sa hejdå till Emmy och Marika och tog tåget hem :)

Tack somfan Danny, Emmy, Marika, Julia, Lina, Emelie and everyone else för en helt magisk dag! :) puss på er!

Lite bilder som vanligt - COPYRIGHT!

Anna och Stefan, Ramsells

Ulrik Munther

Sofia Wistam och Ola Lustig

Love Generation


Nicke Borg

Tobias, Broken Door

Pier, Broken Door

Andreas Johnson

Kamerakåt tro..? xD

Erik Segersprätt

Erik Hassle

Chris fuckin Medina!

Danny fuckin Saucedo! ;D


Haha, han är bra på macarena iaf..! haha, så galet sött!

BAAAAM! haha, man blir så galet rädd! xD

E.M.D.

Mattias Andréasson

Haha, helt misslyckad bild typ.. men ah, den är rolig ;)

Han såg ut att trivas åt att vara tillbaka på scenen :) flera gånger som han bara stog och tittade ut öveer publiken och log :)

Vi tycker om dig med Erik.. :P

Roligaste ever typ! haha, Danny skulle spela gitarr till Alone, och det var lite jobbigt att spela och hålla den utan axelrem samtidigt som han sjöng, så Matte kom till undsättning - och shit va de garvade!

It's spelled happiness! <3


Inte okej bild..

Guldstjärna om du läst allt! Nu är sommaren över på riktigt.. :(

PeaceOut

Kommentarer
Postat av: Emmy

Grymt bra dag, Tack Annelie! :D

2011-08-30 @ 17:42:00
URL: http://emmycalmius.devote.se
Postat av: Jennie

" Hey hey I don't smoke"

Hahaha det var Stina :P å nej hon röker faktist inte. Hon skulle bara försöka laga (-.-) ciggen jag råkade bryta :P. Jag röker inte heller utan det var en kompis cigg :)

2011-08-31 @ 02:25:28
URL: http://[email protected]
Postat av: Maja

Åh, bilden på Matte! Så fin han är, och så glad han ser ut. Det syns verkligen att han hör hemma på scenen, och att han trivs där. :)

2011-09-06 @ 13:53:17
URL: http://majakemi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Smart?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0