Rewind tävling!


Nu är det dags! Jag hade tänkt tävla ut en signerad Rewind skiva! Ja, du hörde rätt! Det enda som krävs är ett relativt bra textminne och lite fantasi så kanske skivan blir din!

Här är frågorna jag vill att du svarar på:

1. Från vilken låt kommer textraden "There's nothing in this world that I won't do that I wouldn't do for you"?

2. Från vilken låt kommer textraden "I start to forget how my heart gets torn"?

3. "Do you catch me when I fall, when I'm reaching out for you?" Vilken låt kommer det ifrån?

4. Från vilken låt kommer "Well you just never know how it's gonna go"?

5. Sist, men inte minst, hur skulle en dag med E.M.D. se ut för dig? Var hade ni varit? Vad hade ni gjort? Tell me!

Tänk ut svaret på dessa frågorna, skriv en kommentar med dina svar, namn och mejladress (så jag kan få tag på dig om du vinner!) och håll tummarna för att det är just du som vinner en signerad skiva! För rättvisans skull och för att inte någon ska kunna fuska som kommer jag inte godkänna några svarskommentarer förens tävlingen är avslutad.. hade tänkt ha den öppen ganska länge, så jag säger att du måste ha skickat in dina svar senast klockan 23.59 den 20 februari! Då kommer jag läsa igenom alla svar och välja ut en vinnare! Om jag inte kan välja en, så kommer lotten få avgöra! Vinnaren kommer sedan bli publicerade här på bloggen (har du en blogg, glöm inte länka, för då länkar jag dig om du vinner!), och jag kommer även mejla dig för att få veta vart jag ska skicka skivan!

Så ett stort lycka till till alla! Be creative, think outside the box! Blir så mycket roligare då!

PeaceOut

Kommentarer
Postat av: Bruce-Lee :)

1: E.M.D. - Youngblood! :D.

2: E.M.D. - This years love. :)

3: Danny Saucedo - Here I Am. :)

4: Erik Segerstedt - 2 happy 2 soon. :)

5: Jag skulle nog verkligen försöka ha så roligt som möjligt, skulle berätta för dem hur mycket de verkligen betyder för mig, och hur tacksam jag är över att de finns, sedan skulle jag be dem åka till Göteborg och ha en privat spelning för dig, Felicia, Erica, Bella, Rojin, och alla er andra som bor i gbg - området :). <3

2011-02-11 @ 16:22:15
URL: http://lislife.blogg.se/
Postat av: sofie

om jag fick en träf med emd så .skulle min dröm ser utt så här vi skule haft kull i musik studion ,och fått sjunga till samnmas/

2011-02-12 @ 05:31:07
Postat av: Emelie Karlsson

1: Youngblood

2: This Years Love

3: Will you catch me when I fall

4: 2 happy 2 soon

5: Min dag med EMD skulle se ut så här: Jag åker upp till stockholm med tåg.EMD möter mig på tågstationen och vi går till deras studio.Dom visar runt i deras studio.Och sen så spelar vi en skiva,och vi blir hungriga så vi går ut och äter på en resturang.Danny bli jätte söt och snäll och betalar för alla:D Och sen när vi har ätit klart så går vi hem till Erik och tittade på film och filmen hette: Dina vackra ögon. Senare på kvällen så skulle Erik laga mat åt oss och jag säger till han att det var det godaste jag nånsin har ätit.Och han blir så glad.Dagen efter så lämnar dom mig på stationen och jag tar farväl av dom.Jag går på tåget och Danny hjälper mig med väskorna.Och då kramas vi efter och sen åker jag hem och är världens lyckligaste tjej:D

2011-02-12 @ 19:25:25
URL: http://emeemd.blogg.se/
Postat av: Linda

Är det bara EMD låttexter eller är det vilken kändis som helst? :)

2011-02-12 @ 23:22:08
Postat av: Jojo Ryan

1)Youngblood-E.M.D

2)This year's love-E.M.D

3)Danny-Here I am

4)Erik-2 happy 2 soon

5)Hmm a day with E.M.D...I dont know something special,a feeling that u can't describe,just to be there U&them <3

Maybe in the studio or in a concert to feel the crowd,to sing with them.A unique experience that u'll never forget,for me its kinda hard,I only can imagine cuz I'm not from Sweden but hope someday I'll meet them :)

I dont know in that day I'll be soo happy and tell them how much I love them and what I've done for them and stuff <3

and of course take millions of pics hihi <3 <3

2011-02-15 @ 10:52:13
URL: http://www.twitter.com/Jojo_Ryan23
Postat av: Emelie Fridh

1. Youngblood - E.M.D A state of mind



2. This years love- E.M.D Rewind (orginalet från David Grey)



3. Here i am - Danny Saucedo Heartbeats



4. 2 happy 2 Soon - Erik Segerstedt A diffrent shade



Det skulle börja med att jag satt hemma en helt vanlig morgon och fixade mej inför något som skulle vara en helt vanlig Måndag, men som blev så mycket mera.

Då knackar det på dörren i mitt rum och jag skriker ”Är det du igen , mamma?” skriker jag lite surt. Jag fick inget svar. Och jag upprepar mej själv. Återigen inget svar , jag går till dörren och öppnar den , och får min livs chock, dem tre killarna som är mitt allt och varit hur länge som helst stod i dörröppningen. Jag såg säkert crazy ut när jag stod där med munnen öppen , och var i chocktillstånd. ”Är hon....är du okej?” frågar Erik mej och lägger sin hand på min axel. Jag kollar på hans hand och sedan på han. Och nickade nervöst.

”Perfekt! Snygg rum..” sa danny och steg in i mitt rum , som är typiskt tonårsrum. Fullt med affisher. Han gick inte långt , utan stannade vid en vägg full med bilder på han själv och på hans band. Både Erik och Matthias var snabba efter Danny, dem stod alla tre nu i mitt rum och kollade på bilderna jag hade på väggarna, och jag då? Jag stod fortfarande o chocktillstånd och undra om jag drömde det här. Dem stod där , skrattade och kommenterade bilder på sig själva. Efter en stund kollade Matthias på mej, och sedan på killarna och bufflade till dem i sidan. Och nu vända alla tre sig om och kollade på mej.

”Du är Emelie!” Log danny. Jag nickade. ”Kram” skrattade han tyst och gick fram emot mej. För varje steg han tog , så bankade mitt hjärta hårdare. Och tillslut hade han sina armar runt mej. Jag la försiktigt mina om han. ”Du skakar” sa han tillslut när han släppte mej. Jag gnugga mej i ögonen. ”Jag fattar bara inte...” Erik och Matthias kramade mej också. Jag kände sedan ett finger i sidan , och jag hoppade till. ”Gjorde det ont?” Jag nickade och kände mej i sidan. ”Då drömmer du inte” log han hånfullt. Jag skrattade till lite , och danny log ”Du börjar slappna av...det är bra” Han kollade sig runt lite. ”Så vad ska vi göra idag då?” sa han och pillrade på E.M.D. skivorna jag hade på ett speciellt ställe. ”Vi..?” Frågade jag honom. Då smällde det till , cd samlingen ramlade ner. Danny sträckte upp händerna i luften och såg på mej oroligt. ”Det var inte jag” Erik ställde sig med armarna i kors. ”Danny , danny , danny” Jag ställde mej brevid honom och satte snabbt upp hyllan igen. ”Det är lugnt” Sa jag snabbt. ”Förlåt , förlåt...jag kan..” Han började också plocka och våra händer nuddade vid varandra och vi kollade på varandra. Jag log för mej själv och plocka upp den sista skivan. ”vi är här för att vi ska göra något , vi fyra. en , två , tre , fyra” sa matthias och kollade på mej som om jag vore dum. Jag log lite och ryckte på axlarna ”men.....varför?” Alla tre kollade på mej. ”Nej asså jag menar , klart jag vill men jag mena....” Erik skrattade. ”Vi fattar...bara för att” log han.

Jag kan inte skriva mera exakt för då skulle de bli sidor. Men dagen bestod av att dem förgyllde min dag i skolan.. vilket var underbart. Efter det så såg vi oss runt i Västerås. Dagen kunde inte vara roligare. Dem är otroligt roliga, töntiga (haha) och down 2 earth...vad mera kan man önska sig i killar? Dagen slutade med att vi satt på min altan , det var sommar och mörkret hade lagt sig och solen försökte skina igenom...vackert.

Dem spelade gitarr och sjöng accoustic. Jag? Jag kunde ju alla sångtexter och jag sjöng med. Dagen kunde inte varit bättre....Det var inte grejen att jag hörde dem live , att dem var i mitt rum eller att dem pratade med mej på detta sättet....utan att dem var där. Det skulle vara den perfekta dagen. :)



// Emelie Fridh

[email protected]

2011-02-19 @ 20:28:21
URL: http://eemelieffridh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Smart?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0