Erik Grönwall i Borås

Gårdagen var helt underbaaaaar! :) Ska jag sammanfatta den med småord så blir det; Lycka, glädje, ”close to tears”, och lite överlycka! Det va verkligen hur länge som helst sen jag var så här underbart lycklig! <3 Tack somfan Erik Grönwall, Felicia, Marika, Bella, Li & alla andra som gjorde dagen till den bästa!


Det va en tjej som gick runt och blåste såpbubblor, svinkul att fota dom & barnen som jagade dom x)

Om jag ska skriva typ allt som hända får ni läsa tills imån, så ni får en lite förkortade version ;) Tog tåget till gbg strax innan 10, och sen efter den sega bussen mot borås, så var jag framme vid scenen 20 över 11 :) bara Felicia, Bella, Marika & Li vid scenen, lovely! Vi hade det så underbart kul, och skrattade åt allt och inget… vi sjöng låtar, dansade (!) och bara snackade :) Sen vid halv ett kom två tjejer till (som hjälpte oss att passa våra platser när vi gick iväg…) Strax efter ett tog vi en sväng bort till hotellet för att se om Erik hade kommit än.. men det hade han inte.. ”/ Så jag, Felicia & Bella gick tillbaka till scenen, och efter ett tag fick jag ett sms av Marika ”Kom, nån i bandet är här nu” :) så jag sa till F&B, så skyndade vi oss dit, och självklart va det bandet som hade kommit :P men ingen Erik… Så vi drog tillbaka till scenen igen. När vi va typ 50 meter från scenen såg vi en snubbe som va SJUKT lik Erik.. vi blev typ galna, & Felicia & Li typ ropade ”ERIK!” & han vände sig om, och sen skyndade han sig in genom en  dörr… så inte Erik.. men vi kunde ändå inte släppa det x)


Vår egna "Erik"... x) han är faktiskt lik bakifrån.. & framifrån om man tittar snabbt :P

Lite senare kom bandet (called Fashion) dit å repade :) lite kul att hon tjejen från kungsbacka som skrek så mycket va där också… hon började skrika så fort nån gick på scenen… JOBBIGT! Aja, men vi gick bakom scenen för att ta kort med Fashion, och vem hittade vi där om inte Robin Bengtsson :) Tog kort med honom först, sen kom Fashion ner och det blev lite fotografering där också :P Vår ”Erik” visade sig spela bas i Robins band… HAHA! xD Så vi stog och kollade en stund, men sen vi fick för oss att Erik hade kommit till hotellet, så vi tog en sväng dit igen ;) ingen Erik nu heller, så vi gick tillbaka till scenen ytterligare en gång :P Vid 5 kom förbandet (Jaggerbomb) tror jag, och det va inget vidare.. haha, har för mej att vi inte ens reste oss upp xD Men efter det gick tiden relativ fort :) Haha, de skrikiga tjejerna såg Robin gå förbi scenen, och blev typ galna och sprang bort till honom xD ganska kul! haha, groupies! Vi gick iväg till toan en sväng strax innan 7, och sen när vi kom tillbaka hade nåra jävla puckon tagit våra platser :@ Men efter att vi hade sagt till dom att vi hade vart där från 10 så flyttade dom sig nån millimeter så vi kunde knö oss in… -.-’ irriterande!! Å sen stog dom å knuffade på mej HELA kvällen >_< Men aja… när det väl drog igång brydde jag mej knappt längre :P


Jaggerbomb

Jaggerbomb började, längst fram va det lite segt x) klappade med lite här å där, men inte speciellt engagerat.. bakom oss var det desto mer ljud x) haha! Men när Robin gick på klockan 20 blev det mer fart på förstaraden :P HAN SJÖNG HOME!! Jag älskar den låten (L) jättefint! Fast han har typ zero publikkontakt xD


Robin Bengtsson med band

Han var väl klar efter typ 40 minuter, och då va det 20 minuters paus till Erik skulle gå på.. :) gaaaaah, den känslan var underbar! ”De gapiga tjejerna på höger sida” skrek så fort de såg vår ”Erik” HAHA! Dom trodde verkligen det va han! x) Haha, men när Erik väl gick på blev ALLA längst fram galna!


En galet peppad, nästan överspeedad Erik Grönwall <3

Jag kommer knappt ihåg nått, förutom trängseln, å att Erik såg mej i publiken… (a) I Uphill Climb sjunger han typ ”this isn’t love, it’s you and me, hanging on for life”, och vid “you and me” pekar han på mej å sig själv å typ nickar :’) sötis! <3 Å redan i ”Take Me On” ville han hoppa ner från scenen, men blev stoppad, för att det inte var tillräckligen säkert typ :S Men innan spelningen va slut hade han vart nere i publiken tre gånger (a) :)


Det var en tjej som kramade honom så vakterna fick hjälpa honom loss.. x)

Haha, när han ställde sig typ borta vid mej så va det en tjej som typ kramade honom och höll fast honom, å han sa typ ”Men det var ju mysigt här nere…” Då kom det fram två vakter och hjälpte honom loss.. haha, insane! När han hade vart nere sista gången dröjde det lite längre innan han kom upp på scenen, men jag såg att han som har hand om alla deras instrument typ snackade med honom x) haha, han sa säkert till honom att han inte fick hoppa ner igen xD


Jacke, Erik & Karl-Ola

Allsången i ”Higher” va så otroligt underbar! Asså, jag för rysningar av att bara tänka tillbaka! Efter giget va klart var det signering… å värre signering har jag inte vart med om tror jag inte… ingen kö över huvud taget! Bara 100-tals människor som trängde sig fram så man knappt fick nån luft… hade nog kunnat lyfta fötterna och hänga i luften, sånt tryck va det.. ”/ var lite stressad också eftersom min sista buss hem gick 23.05 från Borås resecentrum…


UNDERBART! <3

Efter nästan 1 timme i kön trodde jag verkligen inte att jag skulle hinna fram… då kommer ”close to tears” in.. HEMSKT! Men då typ skyndade de på signeringen, och jag hann fram ändå :D *total lycka* Väl framme får jag ett sånt där underbart ”Heeeeej!”, som visar att Erik kommer ihåg mej :’) just då spelade det ingen roll att jag nästan höll på att svimma i kön… Men ungefär såhär lät det när jag var framme hos honom..
Erik: Heeeeeeej! :)
Jag: Heeeej! :D
Erik: Hur är det?
Jag: Jodå, men trängseln där ute är hemsk… ”/
Erik: Jaa, så vi var tvungna att skynda på lite.. :)
Jag: Jaa, tur det… min buss går om typ 5 minuter… ”/
Erik: Då ser vi till att göra det här snabbt *skriver ”stor kram från Erik” på bookleten* så får du skynda dej till
bussen sen! :) kom här! *feeeeeetaste kraaaaaaaaaaaaaaaamen!*

Jag: Tack, du var verkligen bäst idag! :D *I surely meant it..*
Erik: Aaw, tack så jättemycket! :’)
Jag: :) Hejdå!
Erik: Hejdå! :D
Marika stog efter mej, och jag lovade att jag skulle vänta utanför så vi kunde säga hejdå.. så jag väntade, och hon kom ut ganska snabbt.. :) jag kramade om henne och sen typ sprang jag till bussen… vet helt ärligt inte vad jag skulle gjort om jag missade bussen.. även där va det ”close to tears”… Men det spelade ingen roll, jag hade fått träffa Erik Grönwall, fått världens underbaraste kram utan att fråga, och jag hade haft världens bästa dag med 4 underbara tjejor! Haha, nu känns det som jag är en såndär gråtande fjortis som älskar nån bara fär att han är snygg... men ni som känner mej vet att jag verkligen inte är sån... Erik Grönwall är en underbart fin männsika rakt igenom.. önskar verkligen alla kunde se det vi ser i honom <3


Erik Grönwall <3

Väl på bussen satte jag på mp3n, lyssnade på massa Erik-musik, å bara drömde mej tillbaka :) På tåget från gbg var jag jättenära att somna, men så började en engelsman snacka svenska (han kunde det garanterat, men jag älskar när det inte låter svenskt!) så jag somnade inte på hela vägen hem ;) väl i hede hämtade pappa mej, och sen när jag kom hem gick typ mamma & pappa å la sig direkt… jag som ville prata! x) haha, jag är typ alltid jättebabblig efter spelningar :) la mej vid halv 2 tror jag, å vaknade med huvudvärk vid 7 imorse… xD men jag somnade om och gick upp vid 10 istället :P å jag är typ lomhörd fortfarande xD Men vad gör man inte för Erik? :D Avslutar med 2 bilder till ;)


Haha, jaa... han käkade typ upp micken xD

Finaste :') <3

Som absolut sista grej vill jag bara visa ett klipp... där fick han nog igång flest i publiken ;)


Det blev kanske lite långt, hoppas du har orkat läsa allt? ;) Tack än en gång Marika, Felicia, Bella & Li för en underbar dag! :) <3
Nästan gång blir väl Rix i Halmstad 1 augusti? :P puss på det :*

PeaceOut


Kommentarer
Postat av: Li

TAACK SJÄÄÄÄLLLLLLLVVVV ♥

2010-07-03 @ 12:00:17
URL: http://lislife.blogg.se/
Postat av: lydia

låter as kul ! :D hur många gånger har du träffat han ? kram

2010-07-30 @ 13:46:26
URL: http://absolutlydia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Smart?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0