Danny Amazing

Mellofinal på lördag.
Favoriten Danny Saucedo är med.
Hans låt, Amazing, är det ultimata lyckopillret.
Den är annorlunda mot vad han har "gjort" tidigare.
Skulle även vilja säga att det är annorlunda mot vad som någonsin har gjorts i festivalen.

Vad är det som gör låten speciell då?
Det byggs upp en spänning i låten i och med att den börjar relativt tyst och "spricker upp" lagom till första refrängen. Sen under andra versen sänks tempot en aning för att sedan byggas upp ytterligare en gång inför andra refrängen. Sen kommer dubstep-delen som enligt mig är helt genial!

Låten i sig är med andra ord magisk - och då har jag ändå inte skrivit något om numret..
Det är inte bara låten som byggs upp - jag älskar hur de har lyckats bygga upp en "spänning" i dansen/numret as well! Alla dansarna börjar inte dansa samtidigt, utan Danny börjar själv, sen kommer två till, och sen ytterligare två stycken för att till slut vara 6 pers lagom till refrängen.
Sen vet jag inte ens hur jag ska förklara hur sjukt AMAZING dräkterna med alla ljusdioder, framförallt i dansbreaket när hela scenen är nersläckt, är - har du inte sett det måste du med andra ord kolla just precis i detta nu:

Lyftet när musiken i princip tystnar (2.34) är helt magiskt!

I början skrev jag att låten var det ultimata lyckopillret - varför tycker jag det, det är ju ändå bara en låt?!
Om man lyssnar på texten - I'm feeling great, I'm feeling awesome! Let me explain: you are the reason I breath, you're amazing, amazing, you're a-a-a-amazing - om man är nere och lyssnar på låten så får i alla fall jag en känsla av att Danny sjunger ju de ord till mig för att jag ska må bättre. :)
Och "lyckopillerkänslan" förstärks när man tittar på numret och ser hur Danny ibland inte kan hålla sig ifrån att börja le/skratta - för mig är det bara ett kvitto på hur otroligt mycket han trivs på scenen, och hur värd han är platsen i Baku!

It's time to make a stand och visa Sverige vad vi kan och visa Europa att vi har något som kan toppa Eric Saades Popular redan iår!

#Danny4Baku

PeaceOut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Smart?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0