2a semifinalen i ESC

Idag är det ju dags för den andra semifinalen i ESC, och jag tycker låtarna är bättre här än i den första! Ska dela med mig av de bästa, och vilka jag hoppas går vidare :)

Det är landsföräderi om man inte hoppas på att ens eget land går vidare! Är däremot inte överförtjust i Popular (är övertygad om att vi hade vunnit med Manboy förra året däremot..) - men till finalen ska vi väl iaf klara oss :) en ung, relativt snygg kille som dansar och sjunger - det kan inte gå illa.. tror däremot att killen hade kunnat vara lite äldre ^^

"One, two, seven, three down the rockefeller street" - jag är övertygad om att alla kan tralla med i refrängen direkt ^^ hon sjunger inte speciellt bra iofs, men låten är underbar!

Min absoluta favoritlåt av alla låtarna i båda semifinalerna! låten är genialisk, sångaren sjunger så galet härligt, och det är den bästa sortens rock - I can't complain! visst att den påminner lite om Andreas Johnssons Sing for me, men det är inte många toner :P jag kan gå så långt och säga att om det står mellan Sverige och Danmark om vem som ska få den 10e platsen i finalen så väljer jag Danmark..! haha

Egentligen en galet konstig låt - men när den var med i inför programmen på svt så sa jag "den kommer kräva några lyssningar, men jag kommer älska den!" och shit va rätt jag kunde ha! det är en riktig partylåt som jag blir glad av :) den är det lite roligt att det är två identiska tvillingar oxå ^^

Jo, så jag kommer få sitta och vänta på de två sista låtarna innan jag får höra det jag tycker mest om ikväll.. ^^ men det ska jag göra :)

Vad tycker du?!

PeaceOut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Smart?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0