Have you seen the ears on this dog?

Imorse när jag hade gått upp så gick jag och satte mig ett tag vid tvn som jag brukar på sommaren.. satte på animal planet, eftersom det inte är något vettigare på sommaren.. programmet som sändes just då var Animal cops Phoenix.
Jag är inte den som har nära till tårar för att jag är förbannad, but this nearly brought me to tears, jag blev helt ärligt så otroligt upprörd av vad jag såg i det programmet, så jag är tvungen att ta upp det här.. titta på klippet nedan (3.15 in..), och fortsätt att läsa sen..  och ja, jag varnar er om det är någon som är lite känslig - cuz it ain't fresh..


Som sagt, det finns inget som upprör mig så mycket som djurplågeri! Hur kan man låta något gå så långt?! Det är något jag verkligen inte kan förstå.. it just pisses me off! Detta är det värsta sättet ett djur kan bli försummat på - det finns människor runt omkring, men på nått jävla vänster tar de inte hand om djuren även fast de ser vad som sker.. Tänk er den lilla valpen - inte fan låter man det gå så långt att den har fästingar i hela öronen, och överallt på kroppen! Fästingar lever på blod, och suger alltså ut allt blod den lilla valpen har i kroppen.. Tänk om inte hon hade kommit dit.. det hade räckt med en eller två dagar till så hade den hunden inte längre funnits..
Jag hade tänkt skriva en lång text om det här, men jag märker nu att det inte går.. jag blir bara förbannad av att skriva, och det blir bara massa upprepningar.. But I hope you'll understand the content of what I'm writing?? Don't fucking get a dog (or a cat, horse, bird whatever animal it may be..) if you can't take care of it!!!!!!

I have to get out in the sun just to relax and get rid of the frustration that this video brought me..

PeaceOut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Smart?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0