Rix FM Festival Trollhättan 15 juli 2011

Från början var det bestämt att jag skulle åka med syrran till Trollhättan för att slippa vänta ensam hela dagen, men i sista stund bestämde hon sig för att åka upp med mamma&pappa senare ist.. så jag fick åka själv.. :P

Anyway, jag började morgonen med att kolla på en sjuk Danny på sommarlovsmorgon (jo, jag har sett två avsnitt iår.. Jedward och Danny - pluspoäng till mig eller..? :P) mysigt värre!! :) runt 11 (tror jag..) drog jag mig in mot Göteborg för att ta bussen till Trollhättan.. det regnade som faaaan på bussen upp, och jag övervägde helt ärligt att sätta mig på bussen hem igen.. men när jag väl var framme i Trollhättan sken solen och det kändes lite mer värt :P sen skulle man ju hitta från stationen till Hojumstunet (där festivalen skulle vara..) och det var inte det lättaste! haha, trots att jag är i Trollhättan flera gånger om året (har släkt där..) så har jag aldrig varit på deras station, eller gått i själva stan.. men efter lite omkringvirrande hittade jag tilllslut - och det var inte en kotte vid scenen! så jag bestämde mig för att kolla på det första fallpåsläppet som var klockan 14.00.. lite speciellt att se, men inte så speciellt som alla påstår :P anyway, sen satte jag mig vid ett picknickbord och lyssnade på soundcheck fram till typ 16, sen satte sig nån vid scenen, och jag ville ju ha bra plats - så då var det bara att gå dit ^^ ut från min säkerhet under ett parasoll ifall det skulle börja regna igen.. (jo, jag fick allt en del rejäla skurar på mig..) men nu lös solen, och det var varmt och skönt :) efter ett tag kom Emma, Sandra och Jennie och väntan blev inte lika hemsk ;) hälsade på Felicia och Erica en stund oxå :)
big jump from the waiting in the rain to the showstart
Ramsells körde igång, och jag frös xD haha, men det var kallt och segt.. ingen det var ingen Danny ju :( men ah, det var ändå helt okej när det väl körde igång ^^ Vincent, Victorious (?), Christian Walz (<3), BROKEN DOOR (!), Eric Amarillo (usch!), Tove Styrke och Erik Segerstedt var artisterna för kvällen och Christian Heldund och Fredrik Birging var konrencierer.. tänker inte skriva vad alla sjöng och sån shit, cux I don't remember all of it.. :P meeeeeen Broken Door är så sjukt bra - I love 'em! trots att det nästan är ett år sen jag såg dom sist såå känns det som om jag blev "igenkänd" av Pier haha! massa ögonkontakt and so on iaf :) var förresten så galet nära att spy under kvällen haha! xD Eric Amarillo är ju kanske mer känd från The Attic, och har med andra ord skrivit Dannys låt In your eyes (som från början var deras låt - I KNOW..), och jag är så galet glad att han låter Danny sjunga den nu för tiden, för den killen slaktar bara låten - EUW! Segerstedt var bara en besvikelse.. han skulle ju köra en ny låt - and do you know what? det var Break the silence - låten han sjöng under E.M.D.'s sommarturné 2009.. snabbt jobbat va? ^^ sen sjöng han E.M.D.-medley och I can't say I'm sorry.. han är bra, men inte så mycket mer :P så nej, jag tänker inte åka upp till Uddevalla för att se honom den 30e juli som jag hade tänkt... sure, jag hade inte kommit hem på kvällen heller, men jag vette fan om det är värt att betala 100 spänn för att se honom köra massa covers (?) typ.. haha..
Sen när det var slut letade jag upp mamma, pappa & syrran och vi åkte hem ^^

Bildbomb och då har jag ändå valt bort hur många bilder som helst, och försökt dra gränsen på en bild/artist..

Fallpåsläpp

Ja, det är inte ofta man kan sitta en bra bit ifrån scenen 4 timmar innan det drar igång..?

Stefan Nykvist, Ramsells

Anna Andersson, Ramsells

Vincent

Victorious lite kuriosa - alla bilder jag har på honom har han samma pose på.. kul kille på scenen? han var den enda som inte gick utanför monitorerna...

Christian Walz - WONDERCHILD!!!

Christian Hedlund & Fredrik Birging som även bjöd på lite I don't wanna be - Gavin DeGraw

Tobias Östlund, Broken Door

Pier Schmid, Broken Door

Broken Door <3

Eric Amarillo

Tove Styrke, hon är verkligen one of a kind..!

Tove Styrke

Erik Segerstedt

PeaceOut

Kommentarer
Postat av: Anna Dahlenius

Erik Segerstedt var bara sååå trååkig, en enda lång gäspning. Broken Door var ju bäst helt klart. Om man överhuvudtaget ska se Segerstedt så bör Danny va med på scen, haha!

2011-07-26 @ 15:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Smart?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0