True Talent 9 augusti 2011

Åkte in till Göteborg 7.47 - tidigt as hell, men vad gör man inte för att hinna i tid till Stockholm..?! :) väl i götet tog jag tåget mot sthlm runt halv nio.. ensam i ett helt säte, göttgött! :D började läsa lite, men insåg att jag var way för trött för det, så jag sov ett tag ist :) käkade lite, läste lite, sov lite till bla bla bla.. sen all of a sudden stannade vi i Vingåker for no reason.. de berättade att de var tvungna att stanna eftersom polisen hade stängt av spåret i Gnesta - och det var det enda vi fick höra av tågpersonalen.. fick lite smått panik eftersom jag hade 45 minuter på mig att ta mig från centralen till slussen innan anslutningsbussen till inspelningsstudion gick.. snackade en jävla massa med Emma, och fick efter ett tag reda på att spåret var avstängt pga ett bombhot (som senare visade sig vara tomma lådor med "BOMB" skrivet på...) och jag upprepar det aningen högt på tåget, och känner hur allas blickar vänds åt mitt håll.. HAHA, wopsi! anyway, 2,5 timmar senare kommer vi iväg, och under denna tiden har jag panikat så galet mycket och övervägt att sätta mig på första bästa tåg hem igen.. när vi väl kommer iväg är det alltså 1,5 timme efter att vi skulle vart framme i sthlm, och anslutningsbussen gick för 45 minuter sen.. men ah, det här bådar ju gott för resten av dagen va?! :) men min ängel Emma hade ringt runt till jag vet inte vad hur många människor för att se hur vi skulle göra - och fått svaret att vi skulle ta t-banan till slussen, och sen gick det bussar ut till gustavsberg (där TT spelades in..) ofta :) så runt klockan 15.00 var jag i sthlm (skulle vart framme 12.30 typ..) och mötte en jätteglad/stressad/panikad (just the way I was) Emma vid spåren, och vi började gå bort mot t-banan :) haha, väl nere stog det två "tåg" (haha, illa att jag inte ens kommer på vad det heter..) inne och vi tänkte först hoppa på det högra, fast i sista stund ändrar vi oss och tänker "nä, det går nog åt fel håll.." och hoppar på det andra ist.. när det börjar rulla inser vi att vi hade hoppat på fel ändå xD haha, fail nr två! men vi kommer på det innan nästa station, så det var bara till att hoppa av och åka tillbaka åt samma håll vi kom från, men det gick bra :) när vi var framme fick vi leta ett tag efter bussen.. haha, de märktes tydligt att det inte var två sthlmsbor som gick runt.. x) haha, sen när vi satt på bussen såg vi att det inte stog nästa station och sånt, och vi fick typ panik.. "ah, men vart ska vi av då..!?" haha, fast efter första hållplatsen dök det upp och vi blev lite lugnare :) sen var vi bara framme xD haha, fast då skulle vi ju hitta studion oxå.. började gå runt huset vi kom fram vi, eftersom det var rätt gatuadress, hörde jubel och tänkte att det måste vara på andra sidan.. hittar inget där, utan går tillbaka för att se om det var på den sidan vi kom på - och tro fan att det var det! xD haha, fail nr 3! vi gick in, och blev inlotsade till två platser, och fick reda på att på de 45 minuterna vi var försenade hade vi bara missat massa sega inspelningar av "påor" till programmet - allstå inget roligt alls :') haha, we didn't miss anything! :D fick mentometerdosor, och sen kom juryn ut för att hälsa och ge oss lite tips *"lyssna, känn efter i hjärtat och smaka på det" kram danny*, och vad vi skulle tänka på.. en danis kommer in, och tittar runt, och gör världens mest förvånade min när han ser mig.. haha, I'm glad that you were glad I was there, men du kunde ju visat det lite mindre diskret.. xD haha, men det var roligt ;)
Sen rullade inspelningen på, och vi skickade nog vidare 5 pers av 9 - ganska bra jobbat! :) alla utan en fick något av podierna att snurra runt.. tycker helt ärligt synd om honom, men han var inte bra xD och av de fem personerna som gick vidare tror jag Pernilla coachade en, Tommy coachade en, och Danny coachade tre (Y) haha, han är grym på att hitta röster! :) jag och Emma skrattade så galet mycket hela tiden - think it's cuz we're too tired xD haha, men det är bara att hoppas att det inte syns i tvn.. :P sen var allt slut, och en Danny kom ut i hörnet, och det var mys att träffa honom igen :) det första han frågar var "vart spelar Saade idag då..? :P" haha, jag tror jag får sluta snacka Saade med honom, han kanske får för sig att jag är ett av hans fans.. but I'm not ;) kramades, tog bilder, snackade och hade det sjukt nice i typ 10 minuter.. höll på att få en kamera i huvudet flera gånger oxå.. både Danny och Emma fick säga till mig att akta mig.. kul! xD men jag och Emma fick vår bild tillsammans med Danny (jag kan ju berätta att utan Danny hade inte vi känt varandra, och detta var första gången vi träffade honom tillsammans.. utan Danny ingen Emma, utan Emma ingen mig.. <3), och två lyckliga tjejer kunde gå ut mot bussen, och ta "så många goodiebags" vi ville med oss, men jag njöde mig med två ^^
Väl framme vid slussen tog vi en promenad mot centralen och kollade vart min buss skulle gå från - och sen satte vi oss på golvet och snackade om allt och inget hur länge som helst..! :) there's noone like you Emma! <3 vi är så galet lika, och vi har kommit fram till att vi bara tycker olika om en enda sak so far, men det stannar mellan oss :P efter någon timme kom min buss, och jag var tvungen att säga hejdå till Emma :( *sadface* och hoppa på min buss.. hittade ett eluttag, så jag kunde äntligen ladda min mobil :) sov till och från någon timme, och sen var klockan halv 5, och jag var inte ens trött längre.. så jag började läsa i soluppgången, myspys :) var hemma strax innan 7, och då var jag inte ens trött.. :S men gick och ta mig vid 8 och sov i typ två timmar, sen gick jag upp och skulle kolla på tv.. vad kollade jag på..? I don't know.. somnade i soffan och sov till klockan var halv ett typ xD även fast jag inte var trött när jag kom hem så var jag inte pigg förän på fredagen typ.. ^^ men det är ju tur att jag är ung och orkar med att flänga runt så som jag gör :P

Utan Danny - ingen Emma, utan Emma - ingen jag <3 är så galet glad över att jag åkte upp till sthlm, och att allt löste sig! :D ska väl avsluta med bilder, men det är inte många.. :P haha!

Studion! bästa platserna längst fram längst ut typ :) Ola (programledaren) snackade en del med oss, rolig människa det där! han satte sig typ på Emmas huvud.. fyfan va vi dog av garv då xD

Trött men glad tjej, och finis varm/trött (no air condition..) kille :) tycker om dig så galet mycket! <3

Två glada tjejer med en glad busig Danny haha! :P

Eloge till dig om du läste allt.. knasigt skrivet, och säkert inte speciellt sammanhängande - but what the hell.. the day was chaotic! ;)

PeaceOut

Kommentarer
Postat av: Josefine

Visst var det dövarmt där inne?!



Låter i alla fall som en bra dag, även om den började dåligt! haha, är glad att ni fick träffa Danny :D

2011-08-15 @ 15:35:27
URL: http://jjosefinen.blogg.se/
Postat av: Emma

Naaaaaw, jag blir galet rörd när jag läser allt! :')



"jag kan ju berätta att utan Danny hade inte vi känt varandra, och detta var första gången vi träffade honom tillsammans.. utan Danny ingen Emma, utan Emma ingen mig.. <3" NAAAW :'D jag säger bara detsamma om dig!<3



Jag kommer ALDRIG glömma den dagen! o vi är verkligen lika, tkr lika om allt (förutom ja du vet) :) det är galet!<3

2011-08-15 @ 17:45:46
URL: http://musiiicismylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Smart?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0