Lista

01. Hur länge har du bloggat?
Sen juni 2010

02. Hur såg din bild av bloggar/bloggare ut innan du själv började blogga?
Jag har alltid älskat att läsa andras bloggar, framförallt vänners bloggar, så jag hade en bra bild av bloggare innan jag väl började själv

03. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Första jag förälskade mej i… hmm, är inte riktigt säker, men bland de första jag började läsa var Linda-Maries 

04. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Eftersom det inte var så länge sen, så ser jag inte dem på nått speciellt sätt, tycker jag skiver typ likadant nu..?

05. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
MÅÅÅNGA! För att nämna några så är det Felicias, Helens, Linda-Maries, Carolines, Josefines, Lis & Ninath typ :)

06. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Bara dagboksbloggar typ… men ah, sånna som skriver som mej, om vad som händer och som tipsar om olika saker och ah, självklart, spelningar!

07. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Hehe. jag läser typ bara bloggar av sånna som är lika mej… Men en som just nu är väldigt olik mej, men som jag hoppas kunna bli som är Ninath

08. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om..
Ingen världskänd kanske… xD men Josefines typ ;)

09. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Har väl inte fått sådär jättemycket reaktioner på det av dem jag umgås med every day, men det är nog ingen som stör sig på det iaf

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Haha, ah! xD

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag skriver det jag vill skriva, och ah, min gräns är min gräns, och jag har aldrig klivit över den än…

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Sånt jag tycker är för personligt.. jag vill ändå ha lite ”eget” kvar, trots att jag bloggar

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Självklart lite iaf.. man mår ju bättre om man har hyfsat hög statistik och nåra som kommenterar, men det är ju inte så att jag går runt och mår dåligt om ingen läser min blogg…

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Ah, det tror jag.. kanske inte som man lär känna någon IRL, men man kan få reda på mycket

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nä, det kan jag nog inte säga… men ah, once träffade jag en tjej, Lydia, på en spelning, och det visade sig att hon var en av mina bloggläsare.. DET tyckte jag var en sjukt häftig känsla!

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Klart! De som inte vet var gränsen går och så.. som tar upp allt för personliga saker.. andra människor behöver inte veta allt om en…

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Nej, jag har ju inte hållit på så länge, så det tror jag inte jag har blivit…

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej, skriver bara sånt jag står för!

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Ibland får man en ”bloggstress” typ, nästan som skuldkänslor över att man inte har bloggat tillräckligt och så, men ah, jag har inte upplevt det så mycket än…

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Ah, det kan jag tänka mej. Kanske inte lika mycket som nu, men nått inlägg då och då kan jag tänka mej att jag gör..!

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Det kommer garanterat påverka vissa, eller det gör det redan nu. Men jag tror inte det kommer kunna påverka alla

22. Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Jag tycker det är skönt att ha nånstans att skriva av sig på, som en kul grej! Skriva in minnen, som man senare kan gå tillbaka till och läsa, och få flashbacks.

23. Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Få läsa om andras upplevelser och äventyr, ibland känns det nästan som om man har varit med dem där! Galet kul!

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Josefine, Felicia, Caroline, Li & Lydia

PeaceOut


Kommentarer
Postat av: Anonym

ååh nice ju ;) <3

kanske gör listan senare ikväll eller något haha ^^

2010-09-17 @ 16:54:13
URL: http://lizziesaucedo.blogg.se/
Postat av: Li

Jag gör listan nu :D <3

2010-09-20 @ 15:43:10
URL: http://lislife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Smart?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0