R.I.P. MJ

Nu får väl mitt MJ-inlägg komma...
Idag är det lite drygt ett år sen Michael tragiskt gick bort. Jag kommer ihåg det som igår hur jag reagerade när jag fick reda på det; jag låg i sängen och hade precis vaknat, då kommer mamma in till mej å säger att han har dött... Blev svinchockad, och "konstigt" nog så var inte den första jag tänkte på MJ... jag tänkte "Neeeeej, stackars Danny! Undra vad hangjorde när han fick veta det?! :O Hoppas verkligen inte det fortfarande var signering...!" Senare fick jag veta att de fortfarande var kvar på signering i Hunnebostrand när han fick veta det... "/ Samtidigt som jag verkligen hade velat vara där (har hört hur otroligt bra spelningen var.. å det är inte så långt bort), så hade jag inte för en sekund velat veta hur han reagerade när han fick veta det... Det hade gjort ont i mej att se honom så ledsen, och sen bara fortsätta en signering...! Visst, det är han jobb... men han är samtidigt en människa med känslor... Detta var en av hans största idoler lixx... vågar inte ens tänka på hur jag skulle reagera om det var han istället.... Men nu bort från D & tillbaka till MJ...

Jag ska väl vara ärlig och säga att jag inte alltid har varit ett megafan av honom, men jag har alltid lyssnat på hans musik! Tror alla kan erkänna att texten i Michael Jackson – Man In The Mirror är otroligt tänkvärd, alla har vi dansat till Michael Jackson – Wanna Be Startin' Somethin', gråtit ut till Michael Jackson – Will You Be There - Single Version eller bara känt rytmen i Michael Jackson – Beat It - Single Version.. Hans musik har alltid funnits i mitt liv, och jag tycker det känns otroligt konstigt att ingen ny musik kommer skapas från detta musikgeni... Tänk om han inte hade funnits? Hur hade då dagens musik låtit? Hade ens vissa av dagens artister blivit inspirerade till att satsa på musiken? Det finns många frågetecken som vi troligtvis aldrig kommer få reda på...
Hittar inte fler ord om MJ, trots att jag vill skriva så otroligt mycket mer... men sånna ord som jag skulle vilja använda finns nog inte... Han har betytt så otroligt mycket för hela världen, oavsett om man gillade det han gjorde eller inte så har han lyckats påverka! Det finns nog ingen som aldrig har hört talas om Michael Jackson, och om det skulle finnas måste denne ha levt i en håla de senaste 40 åren...
Vilka är era minnen av Michael Jackson, the King of pop?

This one is for you Michael!
Sarah McLachlan – Angel

22.20 ikväll är det en ny dokumentär om MJ på SVT1, Gone Too Soon, jag vet iaf en som kommer sitta klistad, och troligtvis fälla en tår eller två...

PeaceOut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Smart?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0